Mennyit ér a cég jó hírneve?
Abstract
Egy élelmiszeres doboz került a szemem elé a napokban, a dobozon a cég neve, ezzel a megjegyzéssel: Alapítva 1991-ben. Eél évtizedes fennállás nem az a cég- történelem, ami a vevőt különösebben befolyásolná vételi szokásaiban. A felirat akár mosolyt is kelthet, mert más a vásárlót százéves vagy annál is régibb alapítással emlékeztetni a cég szolid voltára, és más öt túlélt esztendővel büszkélkedni. Mégis jelez valami fontosat az alapítás évének feltüntetése. A cég azt kívánja regisztrálni, hogy van és lesz. Az alapításra való utalással a cégtulajdonos hagyományosan azt üzeni a közönségnek, hogy a vállalkozás túlélte az alapítás óta eltelt időt, és a darwini küzdelemben életképesnek bizonyult. A hosszú fennállás alapos referenciát jelent, a megszakítatlan működés a cég immateriális vagyontárgyai közé sorolható erkölcsi tőkét eredményez.