Marketing Tools for Adult Education Programmes
Abstract
Napjainkban a felnőttképzés rendszere átalakulóban van. A képzés új formái, így a nyitott és távoktatás, a rugalmas oktatás, valamint az információs kommunikációs technológiák széles körű térhódítása figyelhető meg. Az egyetemek, főiskolák újabb karok nyitásával bővítették képzési választékukat. Az állami egyetemek mellett megalakultak az üzleti alapon működő magániskolák. Az oktatási piacon több ezer kisebb-nagyobb oktatási vállalkozás jelent meg a legkülönbözőbb formában. (Érdekes jelenségek figyelhetők meg, például a KFKI Részecske- és Magfizikai Kutató Intézete belefogott az internetes oktatásba.) Mindezek a jelenségek természetesen a versenyhelyzet fokozódásához vezetnek az oktatási piacon. Ezen körülmények között az oktatási intézmények már kezdik felismerni a marketing fontosságát, a leendő tanulók (tehát a fogyasztók) igényeinek felmérését, az ehhez igazodó rugalmas oktatási programok bevezetését, az intézmény arculatának kedvező megjelentetését, a marketingkommunikációs eszközök alkalmazását, tehát a fogyasztók meggyőzését az általuk nyújtott szolgáltatás számára.