Black Day? - Political and professional lessons of “Faux Pas” of the public-opinion researchers

Authors

  • Béla Marián Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet

Abstract

Manchin Róbert, a magyar Gallup Mézet igazgatója a közvélemény-kutatók feleste napjának nevezte április 7-ét. Egyáltalán nem alaptalanul. Az Idén minden intézet tévedett a választások végeredményének tekintetében, és három intézet - köztük a Marketing Centrum is - az előre vállaltnál Jelentősen nagyobb hibát vétett a választások előtt 9 nappal közzétett hivatalos előrejelzésében. Van tehát mit magyarázni a bizonyítványon, másrészt a téves előrejelzésekből olykor érdekesebb tanulságok szűrhetnek le, mint a sikeresekből.

Downloads

Published

2019-12-11

How to Cite

Marián, B. (2019) “Black Day? - Political and professional lessons of ‘Faux Pas’ of the public-opinion researchers”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(3), pp. 55–64. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1563 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Political marketing

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>