Does the more expensive vine taste better?

Authors

  • Szilvia Domán Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék, Gyöngyös

Abstract

A fogyasztási szokások és vásárlási motívumok sokszínűségét látva felmerül a kérdés, hogy melyek is a tényleges választási szempontok a bor vásárlása során. A borok minősége és ára összefüggéseinek feltárására kvalitatív kutatást végeztem. Különböző fogyasztói csoportokban vizsgáltam az azonos fajtájú, ám eltérő minőségi színvonalat tükröző és különböző árú vörös, majd fehér borok megítélését. Jelen cikkben a három jól elkülöníthető szegmens értékítéletének különbségeit elemzem. Az eltérő igényeket figyelembe véve a bortermelőknek differenciált marketingtevékenységet szükséges alkalmazni, ami elsősorban jól átgondolt termékpolitikát jelent, ezt követően pedig a marketingmix további elemeit célszerű hosszú távra kialakítaniuk.

Downloads

Published

2019-11-02

How to Cite

Domán, S. (2019) “Does the more expensive vine taste better?”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(4-5), pp. 64–67. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1306 (Accessed: 22 July 2024).

Issue

Section

Researches of Károly Róbert College, Gyöngyös