A magyar menedzserek és az interkulturális kommunikáció

Szerzők

  • Istvánné Borgulya JPTE Közgazdaságtudományi Kar Idegennyelvi Tanszék

Absztrakt

Magyarország nemzetközi gazdasági integrálódásra törekszik. Az EU-csatlakozási kérelem benyújtása tettekre, tudatos felkészülésre sarkall. A táguló üzleti mozgástér sok vállalat menedzsereinek új kihívásokat, merőiben új feladatokat jelent: gyarapodó kapcsolatokat külföldi partnerekkel, egyre gyakoribbá váló nemzetközi tárgyalási helyzeteket. A magyar menedzserek többsége nincs az üzleti élet interkulturális helyzeteire felkészülve. Gazdasági érdek tehát alaposan feltárni a buktatókat, és ezek ismeretében nyújtani segítséget a vállalati szakembereknek. E dolgozat ezt az érdeket tartja szem előtt, amikor célul tűzi ki a magyar menedzser kultúraközi kommunikációs helyzeteinek vizsgálatát és azoknak a tényezőknek számbavételét, amelyek e minden viszonylatban buktatókkal teli feladatot a magyar menedzser számára sajátosan megnehezítik.

Downloads

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Borgulya, I. (2019) „A magyar menedzserek és az interkulturális kommunikáció”, Marketing & Menedzsment, 29(6), o. 54–56. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2294 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing