CyberScope, or The People of the Net

Authors

  • Béla Marián Marketing Centrum

Abstract

A Marketing Centrum CyberScope Hungary márkanéven átfogó kutatást indított a magyar internet oldalak közönségének megismerésére. A kutatás két célt tűzött maga elé: 1. a magyar web aktív használóinak megismerését, 2. a későbbi online piac- és véleménykutatások megalapozását. Annak érdekében, hogy a kérdőívhez elvileg minden magyar internetező hozzáférhessen, 2001. február 5. és 18. között bannereket, linkeket és szponzor-boxokat helyeztünk el 25 nagyforgalmú, illetve sajátos tematikájú - és így sajátos látogatói szegmensnek szóló - hazai honlapon. A kutatást kiterjedt sajtókampány segítette „On-line népszámlálás az Interneten" címmel. A kéthetes periódus alatt végül is összesen 7546 kérdőívet töltöttek ki a magyar weboldalak látogatói. Ebből a különböző kitöltési hiányosságok, valamint a többszörös kitöltések kiszűrése után 7011 bizonyult használhatónak. Ez azt jelenti, hogy összesen ennyi aktív internethasználó társadalmi-demográfiai jellemzőiről, internet-használati szokásairól és anyagi helyzetéről rendelkezünk információval.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Marián, B. (2019) “CyberScope, or The People of the Net”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(2), pp. 34–39. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1678 (Accessed: 18 May 2024).

Issue

Section

Networks - People on the Net

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>