A márkakiterjesztés elméleti kérdései - avagy: addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér...

Szerzők

  • Katalin Nádasi BKÁE Marketing Tanszék

Absztrakt

A márkakiterjesztések egyre népszerűbb stratégiák a világon, de most már Magyarországon is a piacok telítettebbé válásával A márkakiterjesztések egy érett piacon olyan versenystratégiát jelentenek, amellyel könnyebben, gazdaságosabban leltet piacra lépni. Egyes vállalatok számára a márkakiterjesztések nem hoznak új stratégiát, a Philips, a General Electric, a japán vállalatok (Mitsubishi, Yamaha) természetes módon alkalmazták kiterjesztett tevékenységeik megnevezésére a vállalat nevét, de saját márkáikat a kiskereskedelmi nagyvállalatok is általában vállalati nevük alatt, több termékkategóriára is használják. A márkakiterjesztések folyamatos megújulási lehetőséget jelentenek, hogy a márka követhesse a változó fogyasztói trendeket. Másrészt egy új termék reklámköltségeit csökkenteni lehet, ha egy ismert márkanév alatt jelenik meg a piacon, hiszen ha az anyamárka ismert, elegendő lehet az új termék tulajdonságainak hangsúlyozása.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Nádasi, K. (2019) „ ameddig a takaród ér. ”., Marketing & Menedzsment, 35(1), o. 17–20. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1640 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing Konferencia