Jobban ízlik-e a drágább bor? A bor minősége és ára összefüggéseinek vizsgálata vaktesztek segítségével

Szerzők

  • Szilvia Domán Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék, Gyöngyös

Absztrakt

A fogyasztási szokások és vásárlási motívumok sokszínűségét látva felmerül a kérdés, hogy melyek is a tényleges választási szempontok a bor vásárlása során. A borok minősége és ára összefüggéseinek feltárására kvalitatív kutatást végeztem. Különböző fogyasztói csoportokban vizsgáltam az azonos fajtájú, ám eltérő minőségi színvonalat tükröző és különböző árú vörös, majd fehér borok megítélését. Jelen cikkben a három jól elkülöníthető szegmens értékítéletének különbségeit elemzem. Az eltérő igényeket figyelembe véve a bortermelőknek differenciált marketingtevékenységet szükséges alkalmazni, ami elsősorban jól átgondolt termékpolitikát jelent, ezt követően pedig a marketingmix további elemeit célszerű hosszú távra kialakítaniuk.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-02

Hogyan kell idézni

Domán, S. (2019) „Jobban ízlik-e a drágább bor? A bor minősége és ára összefüggéseinek vizsgálata vaktesztek segítségével”, Marketing & Menedzsment, 41(4-5), o. 64–67. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1306 (Elérés: 23 szeptember 2021).

Folyóirat szám

Rovat

A Gyöngyösi Károly Róbert Főiskola kutatásai

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei