A MAGYARORSZÁGI MÚZEUMOK, MINT ATTRAKCIÓK A TRIPADVISOR BELFÖLDI LÁTOGATÓI VÉLEMÉNYEINEK TÜKRÉBEN A KORONAVÍRUS IDEJÉN

Szerzők

  • Éva Schultz BGE KVIK / PhD-hallgató, PTE FDI
  • Orsolya Somodi-Tóth Eszterházy Károly Katolikus Egyetem / PhD-hallgató, Miskolci Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2021.06.04.06

Kulcsszavak:

kulturális turizmus, látogatói élmény, múzeumi marketing, poszt-COVID turizmus

Absztrakt

A múzeumok hagyományos kultúraközvetítő és közösségi szerepe kiemelten fontossá vált a
pandémia alatt. A kényszerű zárva tartás egyrészt új lehetőségekhez vezetett az online térben,
másrészt ösztönzőleg hatott az újranyitás után a valós terű élmény átélésére. Jelen tanulmány
fókuszában a magyarországi múzeumokról alkotott hazai látogatói vélemények állnak.
Vizsgálatunk a következő kérdésekre keresi a választ: milyen véleménymintázatok rajzolódnak
ki a belföldi múzeumlátogatók körében a koronavírus alatt? Fellelhetők-e markáns különbségek
a beutazó turizmusnak erősen kitett fővárosi és a meghatározóan belföldi turisztikai
desztinációként megjelenő vidéki intézményekre vonatkozó vélemények között?
A kutatás a magyarországi múzeumok vonzerejét, az irányukban támasztott elvárásokat és a
látogatói elégedettséget vizsgálja a Tripadvisor-on megjelenő vélemények
tartalomelemzésének módszerével. A vizsgálat eredményei várhatóan segítik a múzeumok
iránti változó kultúrafogyasztói elvárásoknak és azok hatásainak a megértését, ezáltal
hozzájárulhatnak a múzeumok eredményes piaci pozícionálásához, valamint a látogatói
elégedettség növeléséhez.

Downloads

Megjelent

2022-01-05

Hogyan kell idézni

Schultz, Éva, & Somodi-Tóth, O. (2022). A MAGYARORSZÁGI MÚZEUMOK, MINT ATTRAKCIÓK A TRIPADVISOR BELFÖLDI LÁTOGATÓI VÉLEMÉNYEINEK TÜKRÉBEN A KORONAVÍRUS IDEJÉN. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 6(4). https://doi.org/10.15170/TVT.2021.06.04.06