A MAGYARORSZÁGI MÚZEUMOK, MINT ATTRAKCIÓK A TRIPADVISOR BELFÖLDI LÁTOGATÓI VÉLEMÉNYEINEK TÜKRÉBEN A KORONAVÍRUS IDEJÉN
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2021.06.04.06Kulcsszavak:
kulturális turizmus, látogatói élmény, múzeumi marketing, poszt-COVID turizmusAbsztrakt
A múzeumok hagyományos kultúraközvetítő és közösségi szerepe kiemelten fontossá vált a
pandémia alatt. A kényszerű zárva tartás egyrészt új lehetőségekhez vezetett az online térben,
másrészt ösztönzőleg hatott az újranyitás után a valós terű élmény átélésére. Jelen tanulmány
fókuszában a magyarországi múzeumokról alkotott hazai látogatói vélemények állnak.
Vizsgálatunk a következő kérdésekre keresi a választ: milyen véleménymintázatok rajzolódnak
ki a belföldi múzeumlátogatók körében a koronavírus alatt? Fellelhetők-e markáns különbségek
a beutazó turizmusnak erősen kitett fővárosi és a meghatározóan belföldi turisztikai
desztinációként megjelenő vidéki intézményekre vonatkozó vélemények között?
A kutatás a magyarországi múzeumok vonzerejét, az irányukban támasztott elvárásokat és a
látogatói elégedettséget vizsgálja a Tripadvisor-on megjelenő vélemények
tartalomelemzésének módszerével. A vizsgálat eredményei várhatóan segítik a múzeumok
iránti változó kultúrafogyasztói elvárásoknak és azok hatásainak a megértését, ezáltal
hozzájárulhatnak a múzeumok eredményes piaci pozícionálásához, valamint a látogatói
elégedettség növeléséhez.