DÉL-DUNÁNTÚL, A KULTURÁLIS TURISZTIKAI RÉGIÓ?
Kulcsszavak:
kulturális turizmus, motiváció, vendégkör-felmérés, Dél-DunántúlAbsztrakt
„A Dél-Dunántúl Pécs központtal a kulturális turizmus hazai fellegvára.”
Tanulmányomban a fenti kijelentés érvényességet vizsgálom: valóban a minőségi kulturális kínálat
vonzza a vendégeket a régióba? Valóban meghatározó a régió választásában a kulturális motiváció?
Valóban a kultúra, a kulturális élmények képezik a régió márkaprofilját? Megállapítható-e
valamely kulturális turisztikai termék preferenciája?
A válaszokat az EFOP-3.6.2-16-2017-00017 Fenntartható, intelligens és befogadó regionális és
városi modellek című pályázat keretében, a Pécsi Tudományegyetemen megvalósult vendégkörfelmérés
adataiban keresem; kiegészítve további friss kutatások eredményeivel és a térség
országimázsban kijelölt, betöltött pozíciójának vizsgálatával.
A kulturális turizmus napjaink különösen dinamikusan fejlődő terméke. A tanulmány közvetett
célja a feltárt eredmények segítségével az érintettek biztatása arra, hogy érdemes a bevezető
mondat ténylegességért tenni, mégpedig komplex termék- és területfejlesztés formájában.