A BARLANGOK TURISZTIKAI HASZNOSÍTÁSÁNAK-, VALAMINT A SZEMLŐ-HEGYI-BARLANG TERMÉKFEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI

Szerzők

  • Orsolya Szakály Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola

Kulcsszavak:

barlangturizmus, attrakcióelemzés, termékfejlesztés, Tripadvisor, Szemlő-hegyi-barlang

Absztrakt

A turizmus folyamatosan változik, így nemzetközi trendek tűnnek el és jelennek meg, összhangban a
fogyasztói igények változásával. Tanulmányom témájának azért választottam a barlangturizmust, mivel úgy
gondolom, hogy egyedi, újszerű lehetőségeket rejt, valamint aktuális téma a folyamatosan változó turisztikai
trendek mellett. Jelen tanulmány amellett, hogy hiánypótló a barlangturizmus szakirodalmi feldolgozása
terén, hozzájárul a barlangok turisztikai hasznosításának feltérképezéséhez, illetve a Szemlő-hegyi-barlang
attrakcióelemzése és termékfejlesztése példáján keresztül segítséget nyújthat más barlangok turisztikai
fejlesztésében is. Az attrakcióelemzésénél használt elemzési dimenziók pedig a következők:
eligazodás/orientáció, interpretáció, a program felépítése (interpretációs eszköz), munkatársak, kényelmi és
támogató szolgáltatások. Kvalitatív kutatási módszerként tartalomelemzést, valamint terepi megfigyelést
alkalmaztam, továbbá kutatást végeztem a legnagyobb véleménymegosztó turisztikai oldalon, a
Tripadvisoron a látogatói élmény feltárása céljából.

Downloads

Megjelent

2021-06-14

Hogyan kell idézni

Szakály, O. (2021). A BARLANGOK TURISZTIKAI HASZNOSÍTÁSÁNAK-, VALAMINT A SZEMLŐ-HEGYI-BARLANG TERMÉKFEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 1(2). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4296