A COVID19-JÁRVÁNY HATÁSA EGYES TURISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK MŰKÖDÉSÉRE: AZONNALI VÁLASZOK ÉS MEGOLDÁSOK

Szerzők

  • László Kovács Eötvös Loránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar
  • Krisztina Keller Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet
  • Nikoletta Tóth-Kaszás Pannon Egyetem, Körforgásos Gazdaság Egyetemi Központ
  • Viktória Szőke Eötvös Loránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar

Kulcsszavak:

Covid 19, turizmus, Magyarország, válság

Absztrakt

Jelen kutatásban azt elemezzük, hogyan válaszoltak magyarországi turisztikai szolgáltatók a
koronavírus-járvány első hullámára 2020 tavaszán.
A tanulmány először a turizmus krízishelyzeteit sorolja fel, külön kitérve az egészségügyi válságok
bemutatására; majd szekunder kutatások segítségével összefoglalja, milyen hatással volt a magyar
turisztikai szektorra a járvány.
A tanulmány második része empirikus kutatáson alapul: 2020 április-májusában adatokat
gyűjtöttünk a turizmus-szektor magyarországi szereplőitől annak érdekében, hogy pontosabban fel
tudjuk térképezni a válsághelyzetre – a járványra – való azonnali reakcióikat.
Az elemzett adatok alapján rámutatunk, hogy a szolgáltatók kettős krízishelyzettel találták szemben
magukat: egyrészt egy egészségügyi válságra kellett reagálniuk, másrészt ez a krízishelyzet egy
gazdasági-pénzügyi válságot is okozott. Az egészségügyi és a gazdasági-pénzügyi krízishelyzet
nem párhuzamosan zajlott: míg előbbinek öt, utóbbinak csak három szakasza volt. Mint
rámutatunk, a szolgáltatók legnagyobb kihívása ezen kettős, részben különböző szakaszokban levő
krízishelyzetek párhuzamos menedzselése volt.

Downloads

Megjelent

2021-08-04

Hogyan kell idézni

Kovács, L., Keller, K., Tóth-Kaszás, N., & Szőke, V. (2021). A COVID19-JÁRVÁNY HATÁSA EGYES TURISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK MŰKÖDÉSÉRE: AZONNALI VÁLASZOK ÉS MEGOLDÁSOK. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 6(2). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4831