HELYI PIACOK ÉS A VIDÉKI TURIZMUS FEJLESZTÉSE

Szerzők

  • Péter Póla Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont

Kulcsszavak:

vidékfejlesztés, helyi piac, helyi termék, helyi gazdaságfejlesztés

Absztrakt

Az egyre divatosabbá váló helyi termelői piacokon való vásárlás közösségi élmény és kellemes időtöltés is,
így – különösen az egyéb vonzerők jelenléte esetén – a jól m????ködő piacok egy-egy térségben említést
érdemlő turisztikai vonzerőként is megjelennek. Ennek egyik kiemelkedő példája a Liliomkert piac
Káptalantótiban. Az országos hírűvé vált, az engedélyezési problémák miatt többször is bezárással
fenyegetett piac vasárnaponként turisták ezreit vonzza a térségbe – nem csak a nyári hónapokban (VERS,
2013). Az Európa-szerte reneszánszukat élő termelői piacok, mint a komplex vidéki erőforrásrendszer fontos
elemei a helyi fejlesztések fókuszába kerültek, a vidékfejlesztés, a helyi gazdaságfejlesztés fontos eszközévé
váltak (PÓLA, 2014). A helyi piac, elsősorban, mint komplex gazdaságfejlesztési eszköz kerül az elemzések
fókuszába, ugyanakkor ennek a komplexitásnak egyik elemeként egyes piacok turisztikai vonzereje is
vizsgálható. A rövid ellátási láncok e formájának növekvő népszerűsége nem csak újabb termelői piacokat
hív életre, de lehetőséget kínál arra is, hogy vizsgálni lehessen a sikeresség feltételeit.

Downloads

Megjelent

2021-06-14

Hogyan kell idézni

Póla, P. (2021). HELYI PIACOK ÉS A VIDÉKI TURIZMUS FEJLESZTÉSE. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 1(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4287