Szolgáltatás iránti igények mérése és a hozzáférhetőség javításának feltételei a felhasználók és a szolgáltatók aspektusából

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2025.18.01.03

Kulcsszavak:

támogató szolgáltatás, elérhetőség, hozzáférhetőség, szociális szolgáltatás, fogyatékosság

Absztrakt

A szociális szolgáltatások működésének kulcskérdése, hogy az térben, időben mennyire hozzáférhető a célcsoport számára. Az időbeli hozzáférés vizsgálata hazai és nemzetközi tekintetben is kevésbé vizsgált terület. A támogató szolgáltatás esetében az időbeli hozzáférés kérdése az Országos Fogyatékosságügyi Program intézkedési tervében megfogalmazott cél, de ennek megalapozottsága alacsony szintű.

       Jelen kutatás célja a támogató szolgáltatásra vonatkozóan felmérni hétvégi, illetve hosszabbított nyitvatartás iránti igényeket a kliensek körében, illetve ennek megvalósításának alapvető feltételeit vizsgálni a szolgáltatások esetében. A kutatás kimutatja a támogató szolgálat kliensei körében mérhető igényeket a kora reggeli, a késő délutáni és esti, illetve hétvégi időszakban, vizsgálja az igények jellemzőit. A vizsgálat kiterjed a szolgáltatói oldalról a szolgáltatási idő szabályozására, a szolgáltatási idő kiterjesztésének feltételeire.

       A kutatás felhívja a figyelmet, hogy van igény a kibővített szolgáltatási időre a kliensek körében. Ezt a szolgáltatók törekedtek kielégíteni, ugyanakkor ennek feltételei korlátozottak. Az igényeknek való megfelelés a humán erőforrások, az eszközrendszer fejlesztése mellett pénzügyi forrásbővítést is igényel.

Downloads

Megjelent

2025-06-30

Hogyan kell idézni

Meleg, S. (2025). Szolgáltatás iránti igények mérése és a hozzáférhetőség javításának feltételei a felhasználók és a szolgáltatók aspektusából. Szociális Szemle, 18(1), 5–20. https://doi.org/10.15170/SocRev.2025.18.01.03