A terápiás közösségek értékelésének kérdései

A TC-k az egészségtanulás szolgálatában

Szerzők

  • Márta B. Erdős Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék
  • Gábor Kelemen Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék https://orcid.org/0000-0002-7013-6056
  • Linda Szijjártó Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2015.8.01-02.03

Kulcsszavak:

eredményértékelés, folyamatértékelés, terápiás közösség, egészségtanulás

Absztrakt

Tanulmányunkban először a terápiás közösségek (TC)
eredményértékelésének problémáit tekintjük át. Az eredmények értékelése
azért jelent különös nehézséget, mert a szokásos módszerek nem
működnek a TC-k komplex és individualizált környezetében. A terápiás siker
mérése, de még meghatározása is problémát jelenthet. A szerzők új
nézőpontot javasolnak, felfogásukban a terápiás siker nem más, mint egy
készség kialakítása a józanság élethosszig tartó tanulására. Ezzel
összefüggésben áttekintenek néhány konkrét módszert az identitás és az
attitűdök változásának mérésére. A folyamatértékelés a legtöbb terápiás
környezetben természetes hangsúlyt kap. A folyamatértékelésben a
kvalitatív technikáknak, az etnográfiai jellegű kutatásoknak lehet nagy
szerepe.

Downloads

Megjelent

2015-12-31

Hogyan kell idézni

B. Erdős, M., Kelemen, G., & Szijjártó, L. (2015). A terápiás közösségek értékelésének kérdései: A TC-k az egészségtanulás szolgálatában. Szociális Szemle, 8(1-2), 41–75. https://doi.org/10.15170/SocRev.2015.8.01-02.03