A digitális és IT-eszközök bevonása a szociális munka gyakorlatába Magyarországon: Növelhető-e így a kliensekkel való munka minősége és hatékonysága?

Szerzők

  • Larissza Tóth Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék
  • Rebeka Jávor Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.02.04

Kulcsszavak:

digitális információs és kommunikációs technológiák, szociális munka gyakorlata

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy megismertesse az olvasókat az IKT-eszközök használatának aktuális kérdéseivel és problémáival a szociális munka gyakorlatában. Hogyan gondolkodnak az említett eszközökről a magyarországi gyakorló szociális munkások? A tanulmány kitér az eszközök használatával párhuzamosan felmerülő etikai dilemmákra, valamint tárgyalja a következő kérdéseket: Milyen gyakran használnak a szakemberek IT-eszközöket munkájuk során? Milyen eszközöket használnak? Hogyan fogadják ezt a kliensek? Szükségesnek érzik-e a szakemberek az IKT-kompetenciáik fejlesztését? Az adatok általános elemzése mellett korcsoportos összehasonlításra, valamit a lakóhely és a munkaterület mentén történő összehasonlításra is sor került.

A cikk beérkezett: 2022. 10. 21-én, javítva: 2022. 11. 14-én, elfogadva: 2022. 12. 27-én.

Információk a szerzőről

Larissza Tóth, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék

MA-hallgató

Downloads

Megjelent

2022-12-31

Hogyan kell idézni

Tóth, L., & Jávor, R. (2022). A digitális és IT-eszközök bevonása a szociális munka gyakorlatába Magyarországon: Növelhető-e így a kliensekkel való munka minősége és hatékonysága?. Szociális Szemle, 15(2), 53–74. https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.02.04