Identitás, szakmai fejlődés és a jó, az átlagos és a gyengébb oktató
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.02.02Kulcsszavak:
tanár-identitás, identitásstruktúra-elemzés, nyerspontok, tanárok fluktuációjaAbsztrakt
A tanulmány szerzői Weinreich identitásstruktúra-analízisének (ISA) módszerét alkalmazva, három csoport nomotetikus elemzését végzik el. A csoportok kialakítása, a jó, az átlagos vagy gyengébb tanárok megkülönböztetése vezetői értékelés nyomán történt meg. Az elemzésből kiderül, hogy az ISA nomotetikus használata egy lehetséges módszert kínál a jó és az átlagos tanárok közötti megkülönböztetésre. Az elemzések összefoglalójával zárjuk a kutatás bemutatását. A kutatás lehetőségeket vázol fel a csoportspecifikus szakmai fejlődésre-fejlesztésre vonatkozóan, és a tanár-identitás fejlesztésének egy potenciális útját mutatja be.
A cikk beérkezett: 2022. 09. 17-én, javítva: 2022. 10. 06-án, elfogadva: 2022. 10. 07-én.