Identitás, szakmai fejlődés és a jó, az átlagos és a gyengébb oktató

Szerzők

  • Julie Prescott Jogi Egyetem, Pszichológia Tanszék (Egyesült Királyság)
  • Graham Passmore Lakehead Egyetem, Neveléstudományi Graduális Tanulmányok / Neveléstudományi Posztgraduális Tanulmányok és Kutatások (Kanada)

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.02.02

Kulcsszavak:

tanár-identitás, identitásstruktúra-elemzés, nyerspontok, tanárok fluktuációja

Absztrakt

A tanulmány szerzői Weinreich identitásstruktúra-analízisének (ISA) módszerét alkalmazva, három csoport nomotetikus elemzését végzik el. A csoportok kialakítása, a jó, az átlagos vagy gyengébb tanárok megkülönböztetése vezetői értékelés nyomán történt meg. Az elemzésből kiderül, hogy az ISA nomotetikus használata egy lehetséges módszert kínál a jó és az átlagos tanárok közötti megkülönböztetésre. Az elemzések összefoglalójával zárjuk a kutatás bemutatását. A kutatás lehetőségeket vázol fel a csoportspecifikus szakmai fejlődésre-fejlesztésre vonatkozóan, és a tanár-identitás fejlesztésének egy potenciális útját mutatja be.

A cikk beérkezett: 2022. 09. 17-én, javítva: 2022. 10. 06-án, elfogadva: 2022. 10. 07-én.

Downloads

Megjelent

2022-12-31

Hogyan kell idézni

Prescott, J., & Passmore, G. (2022). Identitás, szakmai fejlődés és a jó, az átlagos és a gyengébb oktató. Szociális Szemle, 15(2), 10–34. https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.02.02