A jövő egyeteme és az oktatói identitás
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.01.01Kulcsszavak:
a jövő egyeteme, oktatói identitás, fenntarthatóság, Fenntartható Fejlesztési Célok, hatásAbsztrakt
E vitaindító beszéd több, a „jövő egyeteméről” szóló tanulmányomra épül. A Higher Education Academy iniciális blogja (Moon, 2017) „A felsőoktatás megreformálásának 95 tézise. Vajon a felsőoktatás katalizátora-e a fenntartható társadalomnak?” címmel kialakította az igényt annak átgondolására, hogyan változott a felsőoktatási kollektív identitás a kezdetek óta, ami még ma is feszültségeket és kihívásokat jelent és eredményez. Moon (2019, 2021) későbbi tanulmányaiban erre épít, és arra keresi a választ, hogy a társadalmi „hatás” felhasználható-e a feszültségek leküzdésére oly módon, hogy az oktatókat és a hallgatókat olyan közös témák és értékek mentén ösztönözze, mint például az „ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai”. Ebben a vitaindító előadásban az oktatói identitást egy dinamikus folyamatnak tekintem, amelyet a fenti feszültségek és kihívások erősen befolyásolnak, és vizsgálom, hogyan lehet a társadalmi hatásokat felhasználni az oktatói identitás fejlesztésére, beleértve a saját pedagógiai gyakorlatomból származó példákat is.