A jövő egyeteme és az oktatói identitás

Szerzők

  • Christopher J. Moon Middlesex Egyetem, Közgazdaság- és Jogtudományi Kar, Közgazdaságtudományi Intézet, Menedzsment, Vezetés és Szervezetek Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.01.01

Kulcsszavak:

a jövő egyeteme, oktatói identitás, fenntarthatóság, Fenntartható Fejlesztési Célok, hatás

Absztrakt

E vitaindító beszéd több, a „jövő egyeteméről” szóló tanulmányomra épül. A Higher Education Academy iniciális blogja (Moon, 2017) „A felsőoktatás megreformálásának 95 tézise. Vajon a felsőoktatás katalizátora-e a fenntartható társadalomnak?” címmel kialakította az igényt annak átgondolására, hogyan változott a felsőoktatási kollektív identitás a kezdetek óta, ami még ma is feszültségeket és kihívásokat jelent és eredményez. Moon (2019, 2021) későbbi tanulmányaiban erre épít, és arra keresi a választ, hogy a társadalmi „hatás” felhasználható-e a feszültségek leküzdésére oly módon, hogy az oktatókat és a hallgatókat olyan közös témák és értékek mentén ösztönözze, mint például az „ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai”. Ebben a vitaindító előadásban az oktatói identitást egy dinamikus folyamatnak tekintem, amelyet a fenti feszültségek és kihívások erősen befolyásolnak, és vizsgálom, hogyan lehet a társadalmi hatásokat felhasználni az oktatói identitás fejlesztésére, beleértve a saját pedagógiai gyakorlatomból származó példákat is.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-06-30

Hogyan kell idézni

Moon, C. J. (2022). A jövő egyeteme és az oktatói identitás . Szociális Szemle, 15(1), 1–7. https://doi.org/10.15170/SocRev.2022.15.01.01

Folyóirat szám

Rovat

Elméleti és összefoglaló tanulmányok