Point of sale advertising

Possibility, promise and reality

Authors

  • László Józsa Széchenyi István Egyetem, Győr, Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Veronika Keller Széchenyi István Egyetem, Győr, Marketing és Menedzsment Tanszék

Abstract

A marketingkommunikáció típusai közül a vonal feletti eszközök, így a hagyományos értelemben vett reklám is, egyre inkább elérik lehetőségeiknek határát. Ezzel párhuzamosan a BTL megoldások, azon belül is az értékesítés-ösztönzés kerülnek előtérbe, ami irányulhat a fogyasztókra és a kereskedőkre egyaránt. A termékkipróbálás esélye, valamint a különféle árengedmények, pontgyűjtő akciók, hűségprogramok, nyereményjátékok üzletben történő meghirdetése fontos, hiszen a vevők így szereznek információt a vásárlás helyszínén. Ugyanakkor a gyártók termékeik értékesítéséhez biztosíthatnak reklámértékű berendezéseket, ezzel ösztönözve a kereskedőket az árukihelyezésre. Tanulmányunkban a bolti reklámok (POP) népszerűségét kívánjuk bemutatni felvázolva a fő piaci tendenciákat, bemutatva az eladáshelyi döntéshozás folyamatát, illetve a legbefolyásolhatóbb fogyasztói csoportokat.

Downloads

Published

2019-10-16

How to Cite

Józsa, L. and Keller, V. (2019) “Point of sale advertising: Possibility, promise and reality”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(1), pp. 53–60. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/586 (Accessed: 24 November 2024).

Issue

Section

Advertising and media research