The Role and Significance of Marketing Informations in Managerial Decision-making and Market Learning

Authors

  • Tamara Keszey Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

Abstract

Tanulmányunkban - a marketing menedzsment és a szervezeti magatartás kutatási eredményeire alapozva - arra a kérdésre keressük a választ, milyen értéklánc mentén alakul a piackutatásból származó információ marketing-tudássá. Mitől függ, hogy a kutatási tanulmány csak egy újabb „papírkupac”, vagy a vezetői döntéstámogatás hasznos eszköze lesz? A versenytársak hasonló információkhoz férnek hozzá - ez elsősorban anyagi kérdés; ugyanakkor eltér az a képességük, hogyan tudják ezeket az adatokat a vállalat egyéni „gépi kódjára” lefordítani. A szerző többváltozós matematikai-statisztikai modell felállításával azonosítja azokat a változókat, amelyek leginkább magyarázzák piackutatások eltérő mértékű felhasználását, majd azt egy hazai nagyvállalatokat reprezentáló kérdőíves felmérés mintáján empirikusan teszteli.

Downloads

Published

2019-10-13

How to Cite

Keszey, T. (2019) “The Role and Significance of Marketing Informations in Managerial Decision-making and Market Learning”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(5-6), pp. 70–81. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/494 (Accessed: 9 January 2025).

Issue

Section

Marketing Research