Marketing in 1990s
Abstract
Az 1990-es évtized első éveiben - különösen a nemzetközi piacokat ismerő - szakemberek és vállalatok sora tapasztalja, hogy a beváltnak hitt, sokszor mindeddig jól működő marketingkoncepciók, -mixek és -módszerek nem működnek a megszokott hatékonysággal, nem hozzák a megszokott eredményeket. Számos jó marketingszakember válik emiatt tanácstalanná, sikeres vállalkozások marketingmunkája válik kapkodóvá. Sokan új - egyébként marketingkutatással és elméletileg jól megalapozott - megoldásokkal kísérleteznek, ezek egy része azonban szintén nem bizonyul eredményesnek. Joggal merülhet fel a kérdés: mi változott, mi történhetett?
Lényegében nem történt semmi más, mint az, hogy a 90-es évekre néhány, a marketing makro- illetve mikrokömyezetét meghatározó módon befolyásoló területen lényeges változások következtek be. Ez a cikk néhány ilyen változás természetével, és a hozzájuk való alkalmazkodás néhány lehetőségével foglalkozik.