Characteristics of the small business marketing

Authors

  • Enikő Kiss Miskolci Egyetem Marketing Tanszék

Abstract

A kisvállalkozások szerepe a fejlett piacgazdaságokban az utóbbi 25 évben jelentősen felértékelődött. Hazánkban a nyolcvanas évek fordulójára érett meg a felismerés: a konzervatívvá vált nagy szervezetekre alapozva általában alacsony színvonalú, de mindenképp alacsony hatékonyságú marad a kereslet kielégítése.
     Ennek nyomán születtek újjá a kisvállalkozások, melyeknek fontos szerepük van a munkamegosztás létrejöttében. Az 1988-as társasági törvény megadta a lehetőséget a különböző formák kialakulására, azonban az alkalmas szervezeti formákkal a megfelelő gazdasági környezet nem alakult és nem is alakulhatott ki egy csapásra. A gazdaság piacként való működése ennek ellenére versenyre készteti szereplőit. A vállalkozások megnövekedett száma vezetőiket, tulajdonosaikat olyan erőpróba elé állította - üzletük piacon tartása és profit termelése -, amelyhez a személyes kondíciókon kívül széles piaci ismeret szükségeltetik.

Downloads

Published

2019-12-19

How to Cite

Kiss, E. (2019) “Characteristics of the small business marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(6), pp. 25–29. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2219 (Accessed: 22 December 2024).

Issue

Section

Financing of enterprises

Most read articles by the same author(s)