Marketing Sensibility of the Venture Capital

Authors

  • Péter Osman

Abstract

Sokéves huzavona és ismételt nekigyürkőzések után várhatóan az idén valóban megszületik a kockázati tőketársaságok magyarországi üzleti tevékenységének jogi kereteit szabályozó törvény. Ha a vállalkozások nézőpontjából, azok érdekei szerint vizsgáljuk a születőben lévő törvényt, úgy az első és legfontosabb kérdés, hogy az milyen célt szolgál, tehát egyáltalán szükség van-e rá. A kockázati tőke nem csodaszer, és nem is szolgálhat gyógyírként a vállalkozásokat nyomasztó problémák nagy részére. Képes viszont arra, hogy szerepet vállaljon a dinamikus fejlődésre képes vállalkozások számottevő részének tőkével való ellátásában. Ezeknél jelentősen hozzájárulhat a növekedési, jövedelemtermelő- és megújulási képességük javításához és erősítéséhez. A kockázatitőke-cégek hiánypótló szerepet töltenek be a tőkepiacon, mivel a vállalkozások terén olyan befektetéseket vállalnak, amelyek többségére jellemző, hogy
- az egyéb befektetésekhez képest számottevően nagyobb kockázattal járnak,
- hosszú idejű tőkelekötést igényelnek,
- bizonyos kivételektől eltekintve, az egyéb befektetésekhez képest a megtérülésük lassú és bizonytalan,
- a bevétel előre megbízhatóan nem tervezhető.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Osman, P. (2019) “Marketing Sensibility of the Venture Capital”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(3), pp. 58–65. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2163 (Accessed: 20 May 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>