Decreasing Market Protection or How to Be Competitive in 1997

Authors

  • Jenő Szabó FM Közgazdasági és Informatikai Főosztály

Abstract

A magyar agrárgazdaság kül- és belpiaci versenyké­pessége soktényezős változóként értelmezhető. Általánosan elterjedt nézet, hogy ökológiai adottságaink, tradícióink, munkakultúránk, termelési tapasztalataink, ráfordítási szintjeink (mint a földár vagy a munkabér) és a termelés üzemméretei egyfajta versenyelőnyt biztosítanak számunkra. A komparatív előnyök azonban a nemzetközi porondon dúló nyílt és burkolt diszkrimináció és az azt kiegészítő támogatási verseny miatt tisztán, valójában soha nem érvényesültek. A GATT-megállapodás némileg mérsékli ezt a hatást, de az igazi áttörésre még legalább 1999-ig várni kell.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Szabó, J. (2019) “Decreasing Market Protection or How to Be Competitive in 1997”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(4), pp. 53–58. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2116 (Accessed: 23 July 2024).

Issue

Section

Agromarketing