A “very small” mass market
Abstract
Az internet szolgáltatás kommunikációja talán az egyik legnagyobb kihívást jelentő feladat a marketingszakemberek számára.
Egyidőben kell az ügyfeleket megtanítani az internet biztosította előnyökre és kezelni a szolgáltatók közötti egyre élesebb verseny diktálta helyzetet, amelyben a kreativitás mellett a budget-ok nagysága határozza meg, hogy ki sikeres és ki nem. Ugyanakkor a sikeres szolgáltatók eredményei sem egyértelműek, hiszen a legnagyobbak sem engedhetik meg maguknak a piaci sikert akkor, ha az nem párosul pénzügyi eredményességgel. A szerző azt állítja, hogy a magyarországi internet-piaci szereplők egyre hatékonyabban lesznek képesek edukatív, ugyanakkor értékajánlatukat tekintve attraktív üzenetekkel elérni a fogyasztókat. A közeljövőben azonban nehezen képzelhető el, hogy képesek legyenek feloldani a piac méretéből adódó elsődleges feszültséget, nevezetesen azt, hogy a magyarországi Internet hozzáférés üzlet egy „törpe tömegpiac”, amelyben drágán, nagy ügyfélbázisra, illetve potenciális fogyasztói szegmensre optimalizált eszközökkel kell kommunikálni kisszámú tényleges vásárlóval.