Hedonistic shopping in Hungary

Authors

  • Zsuzsa Deli-Gray ESSCA Magyarország Alapítvány

Abstract

Vajon mennyire racionális a magyar lakosság a mindennapi termékek vásárlása során? Pusztán csak tudatos indokok alapján dönt egy-egy termék vételéről, ill. egy-egy kereskedelmi egységben történő vásárlásról, vagy emocionális tényezők is befolyásolják a döntést? Primer kutatási eredményeink alapján egyértelműen az látszik, hogy még a leginkább hétköznapinak tűnő termékek vásárlásában, valamint a legkevesebb kényelmi szolgáltatást nyújtó kereskedelmi egységekben történő vásárlásban is kimutatható hedonisztikus tartatom. Ez a megállapítás azonban elgondolkodtatásra késztetheti a vállalatokat azzal kapcsolatban, hogy a marketing tárházának az eddigiekben alkalmazotthoz képest sokkal több elemét használhatják fel a vásárlás ösztönzésére ezeknél a termékeknél is.

Downloads

Published

2019-11-02

How to Cite

Deli-Gray, Z. (2019) “Hedonistic shopping in Hungary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(2), pp. 42–50. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1278 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Researches