Are the focus groups adequate tools of consumer insight or effective murderers of the creative ideas?
A Holsten „Öngyilkos” reklámjának fókuszcsoportos tesztje és az eredmények értelmezése
Abstract
Michelberger Miklós „A lyukacsos tehén” című könyve harmadik fejezetében hosszasan és részletesen érvel amellett, hogy a fókuszcsoportos story-board preteszt miért alkalmatlan arra, hogy egy valóban átütő erejű kreatív ötlet majdani beválására megbízható támpontokkal szolgáljon.
Ezt a gondolatot ragadja meg a cím azon frappánsabb, sarkítottabb módon, ahogy kreatív körökben találkozni lehet vele: ez a módszer a kreatív ötletek gyilkosa. Különösen szépen példázza ezt a rossz hangulatot az egyik kreatív csapat ötlete, amellyel azt ajánlja a kutatócégnek, hogy a következő szlogennel reklámozza magát ügynökségi körökben: „Teszteljük az ötleteket, nem pedig megöljük”.
Downloads
Published
2019-11-27
How to Cite
Síklaki, I. (2019) “Are the focus groups adequate tools of consumer insight or effective murderers of the creative ideas? A Holsten „Öngyilkos” reklámjának fókuszcsoportos tesztje és az eredmények értelmezése”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 38(1), pp. 21–24. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1271 (Accessed: 22 December 2024).
Issue
Section
Brand research