Brands and their consumers

A személyiség és a kapcsolatok két megközelítése, avagy hogyan gondolkodik a marketing és a lélektan a személyiségről

Authors

  • Angéla Márton Research International Hoffmann

Abstract

Nincs új a nap alatt, vagy legalábbis nem sok a forradalmi újdonság. Ennek ellenére a meglévő tudás rendszerezhető, újragondolható, elemezhető és fejleszthető, ahogyan a különböző igények, elvárások is alakulnak, fejlődnek. Nincs ez másként a marketing esetében sem, amikor a piackutatással szemben támasztott igényeiről beszélünk.
Kezdetben a márka személyiségén és a márka személyiségének mozgatórugóin volt a figyelem fókusza. Idővel a marketing továbblépett, és érdeklődése a fogyasztók személyisége felé fordult. Többé már nem volt elegendő a fogyasztók demográfiai adatait és profilját prezentálni, hanem fontossá váltak a fogyasztói motivációk, attitűdök, szemléletek.
A fogyasztó személyisége került górcső alá.

Downloads

Published

2019-11-27

How to Cite

Márton, A. (2019) “Brands and their consumers: A személyiség és a kapcsolatok két megközelítése, avagy hogyan gondolkodik a marketing és a lélektan a személyiségről”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 38(1), pp. 14–18. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1269 (Accessed: 23 July 2024).

Issue

Section

Brand research