Company strategies in bio-technology industry

Authors

  • Anikó Baricz Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Oktatási, Kutatási és Fejlesztési Főosztály ; Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának Agrár- és Regionális Gazdaságtani Intézet

Abstract

A biotechnológia fogalma először a 20-as években terjedt el, és ritkán említjük, hogy egy magyar gépészmérnök, Ereky Károly (egykor népélelmezési miniszterünk is volt) használta először. Koncepciójában a mérnöki ismereteket transzformálta az elméleti fizikával, biokémiával és a közgazdasági ismeretekkel. Ereky az élőlényeket az anyag és energia elemeiből felépülő, tudományos és műszaki algoritmusokkal egyre pontosabban leírható szerkezeteknek tekintette. Az általa hangoztatott új biológiai paradigmának, miszerint a gazdaságos élelmiszertermeléshez az efféle „bio-technológia elv” vezet, itthon nem volt sikere, viszont európai kortársai nagyra értékelték.

Downloads

Published

2019-11-12

How to Cite

Baricz, A. (2019) “Company strategies in bio-technology industry”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 38(4), pp. 22–30. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1126 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Food marketing