Hedonisztikus vásárlás Magyarországon

Szerzők

  • Zsuzsa Deli-Gray ESSCA Magyarország Alapítvány

Absztrakt

Vajon mennyire racionális a magyar lakosság a mindennapi termékek vásárlása során? Pusztán csak tudatos indokok alapján dönt egy-egy termék vételéről, ill. egy-egy kereskedelmi egységben történő vásárlásról, vagy emocionális tényezők is befolyásolják a döntést? Primer kutatási eredményeink alapján egyértelműen az látszik, hogy még a leginkább hétköznapinak tűnő termékek vásárlásában, valamint a legkevesebb kényelmi szolgáltatást nyújtó kereskedelmi egységekben történő vásárlásban is kimutatható hedonisztikus tartatom. Ez a megállapítás azonban elgondolkodtatásra késztetheti a vállalatokat azzal kapcsolatban, hogy a marketing tárházának az eddigiekben alkalmazotthoz képest sokkal több elemét használhatják fel a vásárlás ösztönzésére ezeknél a termékeknél is.

Downloads

Megjelent

2019-11-02

Hogyan kell idézni

Deli-Gray, Z. (2019) „Hedonisztikus vásárlás Magyarországon”, Marketing & Menedzsment, 41(2), o. 42–50. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1278 (Elérés: 29 március 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kutatások