Projektpedagógia az angol mint idegen nyelv oktatásában 21. századi kompetenciákat támogató metodika mint az inklúzió hatékony terepe

Auteurs

  • Zsuzsanna Schnell Kultúra- és Társadalomtudományi Intézet PTE / KPVK KTI [2018-] sz: 2020-
  • Nóra Fóti
  • Andrea Kochné Süli

DOI :

https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.07

Résumé

The project method in ESL teaching – a method supporting
21st century competencies as a platform for inclusion in the
classroom
Zsuzsanna Schnell– Nóra Fóti– Andrea Kochné Süli
The present study gives an overview of the basic notions of Project Pedagogy as a method in rebirth in modern educational approaches. Defining the major  principles and its connections to reform pedagogical perspectives and the RJR model of acquisition, we highlight how the Project method is particularly suited for ESL (English as a Second Language) teaching, in learning and understanding foreign languages and cultures. We delineate a
representative example of Project methodology in the ESL classroom by providing a synopsis of the English program’s project in Deák Elementary School of the University of Pécs, a partner institute of the University of Pécs and our Faculty. The ZOOm-in-Project is a concrete example of project pedagogy and its creative fruitful application in the foreign language classroom. We also provide the exact steps, parts, phases of the project with important notes on potential pitfalls and future corollaries.

Bibliographies de l'auteur

Zsuzsanna Schnell, Kultúra- és Társadalomtudományi Intézet PTE / KPVK KTI [2018-] sz: 2020-

Schnell Zsuzsanna kognitív nyelvész, a Pécsi Tudományegyetemen végez kutatásokat a nyelvfejlődés, a neuropszichológia és a pszicholingvisztika területén. Fő érdeklődési területe a fejlődéspszichológia, a kognitív pszichológia, és a  nyelvfilozófia, melyben kísérleti pragmatikai vizsgálatokat folytat a pragmatikai kompetencia és humánspecifikus társas nyelvhasználati képességünk kognitív stratégiáinak megértéséhez. Számos magyar és idegen nyelvű tanulmány és kötet szerzője.

Nóra Fóti

Fóti Nóra a PTE GYÁIG Deák F. Általános Iskola angol tanára, a 2018-ban indult angol tagozat szakmai vezetője. Tanóráin helyet kapnak a mesekönyvek, történetek, társas- és egyéb játékok és a digitális eszközök, tananyagok. Tananyagfejlesztéssel, játékosítással (gamifikáció), élmény- és projektpedagógiával is foglalkozik.

Andrea Kochné Süli

Kochné Süli Andrea a Pécsi Tudományegyetem GYÁIG Deák Ferenc Általános Iskolájában angol nyelvtanár. 25 éves nyelvtanítási tapasztalatát a közoktatás mellett a felnőttoktatásban szerezte. Munkája során a kommunikatív, interaktív, projektalapú módszereket részesíti előnyben, de ezek mellett érdeklődik a tanulói autonómia és az informális /non-formális tanulás területei iránt.

Téléchargements

Publiée

2022-03-30

Comment citer

Schnell, Z., Fóti, N., & Kochné Süli, A. (2022). Projektpedagógia az angol mint idegen nyelv oktatásában 21. századi kompetenciákat támogató metodika mint az inklúzió hatékony terepe. Kultúratudományi Szemle, 3(4), 103–122. https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.07

Numéro

Rubrique

Műhely