A projektpedagógia metodikája és megvalósulásának egy reprezentatív példája: a pécsi Leőwey Klára Gimnázium VIZED Projektje

Szerzők

  • Zsuzsanna Schnell Kultúra- és Társadalomtudományi Intézet PTE / KPVK KTI [2018-] sz: 2020-
  • Szabolcs Zalay Eötvös József Főiskola EJF [1962-]
  • Ildikó Gombás

DOI:

https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.09

Absztrakt

The Project Method and a representative example of its
implementation in the „Y’our Water” project of Leőwey Klára
high school in Pécs
Zsuzsanna Schnell – Szabolcs, Zalay – Ildikó, Gombás
Today’s educational sciences face the challenge of finding and creating a methodology that is feasible in the 21st century, that is relevant for the new generations and serves purposes that bring on social change. The implementation of such 21st century competencies is of key importance for today’s professionals. Project pedagogy offers a framework for this need and provides several useful practices for future pedagogical methods. Our article describes the challenges of modern education, gives an overview of 21st century needs and competencies and provides an example for the implementation of these in the VIZED (“Y’our Water”) Project of Leőwey High School in Pécs, the partner institute of the University of Pécs and our Faculty.

Szerző életrajzok

Zsuzsanna Schnell, Kultúra- és Társadalomtudományi Intézet PTE / KPVK KTI [2018-] sz: 2020-

Schnell Zsuzsanna kognitív nyelvész, a Pécsi Tudományegyetemen végez kutatásokat a nyelvfejlődés, a neuropszichológia és a pszicholingvisztika területén. Fő érdeklődési területe a  fejlődéspszichológia, a kognitív pszichológia, és a nyelvfilozófia, melyben kísérleti pragmatikai vizsgálatokat folytat a pragmatikai kompetencia és humánspecifikus társas nyelvhasználati
képességünk kognitív stratégiáinak megértéséhez. Számos magyar és idegen nyelvű tanulmány és kötet szerzője.

Szabolcs Zalay, Eötvös József Főiskola EJF [1962-]

Zalay Szabolcs a Pécsi Leőwey Klára Gimnázium igazgatója. A 2000-es években a PTE-n tanított kommunikációelméletet és művelődésfilozófiát, neveléstudományból doktorált a Veszprémi Egyetemen. Kutatási érdeklődésének középpontjában az élményalapú pedagógiai gyakorlat lehetőségei és az iskolai szervezetfejlesztés állnak.

Ildikó Gombás

Gombás Ildikó a Pécsi Leőwey Klára Gimnázium angol biológia szakos tanára. Oktatói munkájának lényegi része az angol szakmai programok szervezése, a tárgy oktatása. 2018-tól egy  cselekvésközpontú, szemléletformáló program vezetője, melynek részeként már több iskolai
projekt megvalósult (pl. VIZED, LÉPJ projektek).

Downloads

Megjelent

2022-03-30

Hogyan kell idézni

Schnell, Z., Zalay, S., & Gombás, I. (2022). A projektpedagógia metodikája és megvalósulásának egy reprezentatív példája: a pécsi Leőwey Klára Gimnázium VIZED Projektje. Kultúratudományi Szemle, 3(4), 135–149. https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.09

Folyóirat szám

Rovat

Műhely