A KÖZÖSSÉGI MÉDIA ESZKÖZÖK HASZNÁLATA ÉS AZ ÜZLETI HÁLÓZATOKBAN VALÓ RÉSZVÉTEL A BALATON-FELVIDÉKI BORÁSZATOKNÁ
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.02.07.Kulcsszavak:
Balaton-felvidék, borászat, közösségi média, marketing, üzleti hálózatokAbsztrakt
Az utóbbi években növekedett a minőségi borok iránti kereslet Magyarországon, de az egy főre
jutó borfogyasztás visszaesett. Digitális világban élünk, itt az idő, hogy minden vállalkozás
kapcsolódjon a digitális környezethez. Habár a bor értékesítésében fontos szerepet játszanak a
személyes kapcsolatok és a rendezvények, fontos a vállalkozások számára a megfelelő
közösségi média kiválasztása a kommunikáció és a marketing során. A kutatás célja a Balatonfelvidéken tevékenykedő borászatok marketingtevékenységének és közösségi média
használatának a vizsgálata, kideríteni azt, hogy a kisebb és a nagyobb borászatok között van-e
eltérés a közösségi média alkalmazásának terén. Felmérni, hogy a kutatásban résztvevő
borászatok milyen üzleti hálózatokhoz tartoznak, mik a belépéssel kapcsolatos hajtóerők és
visszatartó erők. Összesen 10 vállalkozással készültek strukturált interjúk.