DECADES OF RURAL TOURISM DEVELOPMENT IN HUNGARY
At the border of old and new rural tourism?
Keywords:
countryside, rural tourism, generational shift, rural enterprizes, rural policyAbstract
A falusi turizmus, mint vidéki gazdasági és társadalmi jelenség, rendkívül érzékeny az országban
és világban zajló változásokra. Fejlődése és története összekapcsolható a nagy világgazdasági
válságokkal é s a politikai rendszer-változásával és a belpolitikai fordulatokkal.
Az elmúlt 30 év során a falusi turizmus felvirágzott, visszaesett, új szereplőkkel, új formában életre
kelt és új piacokat hódított és hódit. Generációváltás zajlott, ma már a fő irány nem a
jövedelemkiegészítés, hanem haszonra törekvő vállalkozás építés. A hajdani falusi vendéglátó
családok már egyre kevésbé részesülnek pozitív diszkriminációban, a vidék semleges vállalkozási
célterületté vált. Emögött új érdekek, érték-és ízlésváltás, új divatok vannak.
A COVID 19 világválság felértékeli azokat a vidéki helyeket, ahol a falusi turizmus jelen van. Bár
a tanulmány egy 2012-es felmérés alapján készült, az azt követő évek eseményeit követve
elmondható, hogy eljött az ideje, hogy mindent újra értelmezzünk, amit eddig falusi turizmusról és
vendéglátásról gondoltunk.