DESTINATION BRANDING: BRAND IMAGE OF BUDAPEST
Keywords:
destination branding, destination image, brand image of BudapestAbstract
Budapest, mint sok más célállomás a világon, minden nap versenyez az új látogatók vonzása érdekében.
Ebben az erőfeszítésben a célállomások többsége küzd, hogy egy konzisztens márkát hozzon létre, amely
lehetővé teszi számukra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. Legtöbbjük hatalmas
pénzeket költ, hogy eredeti és vonzó marketingkampányokat hozzon létre. E feladat során azonban gyakran
hiányzik a kutatás a márkaelmélet kulcsfontosságú elemeiről, a látogatók célról való tájékozódásáról, azaz a
desztinációs imázsról.
Ez alól Budapest sem volt kivétel, és a városimázsra vonatkozó kutatásokkal kapcsolatban rés került
azonosításra. Ezen okból kifolyólag a jelen feltáró kutatás célja Budapest imázsának megismerése az Y
generáció látogatói között a látogatás előtt és után.
Összességében az eredmények pozitív képet mutatnak az érkezési helyről, mivel a látogatás során
számos negatív sztereotípia tört meg. Budapest kényelmes célpontnak tekinthető, jó értéke és elérhetősége
miatt, de kontrasztok városaként is, nagyon barátságos és nyitott. Fő versenytársa Prága és Bécs.