DESTINATION BRANDING: BRAND IMAGE OF BUDAPEST

Authors

  • Monica Coronel Corvinus University of Budapest

Keywords:

destination branding, destination image, brand image of Budapest

Abstract

Budapest, mint sok más célállomás a világon, minden nap versenyez az új látogatók vonzása érdekében.
Ebben az erőfeszítésben a célállomások többsége küzd, hogy egy konzisztens márkát hozzon létre, amely
lehetővé teszi számukra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. Legtöbbjük hatalmas
pénzeket költ, hogy eredeti és vonzó marketingkampányokat hozzon létre. E feladat során azonban gyakran
hiányzik a kutatás a márkaelmélet kulcsfontosságú elemeiről, a látogatók célról való tájékozódásáról, azaz a
desztinációs imázsról.
Ez alól Budapest sem volt kivétel, és a városimázsra vonatkozó kutatásokkal kapcsolatban rés került
azonosításra. Ezen okból kifolyólag a jelen feltáró kutatás célja Budapest imázsának megismerése az Y
generáció látogatói között a látogatás előtt és után.
Összességében az eredmények pozitív képet mutatnak az érkezési helyről, mivel a látogatás során
számos negatív sztereotípia tört meg. Budapest kényelmes célpontnak tekinthető, jó értéke és elérhetősége
miatt, de kontrasztok városaként is, nagyon barátságos és nyitott. Fő versenytársa Prága és Bécs.

Published

2021-06-23

How to Cite

Coronel, M. (2021). DESTINATION BRANDING: BRAND IMAGE OF BUDAPEST. Tourism and Rural Development Studies, 2(4). Retrieved from https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4366