A HELYI TERMÉKEKBEN REJLŐ TURISZTIKAI ERŐFORRÁSOK KÁRPÁTALJÁN

Szerzők

  • Sándor Berghauer II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola,
  • Enikő Sass II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola,
  • József Tarpai II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
  • Attila Tóth II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola

Kulcsszavak:

Kárpátalja, helyi termékek, turizmus, turisztikai lehetőség, védjegy

Absztrakt

Kárpátalja Európa egyik olyan térsége, ahol az évszázadok alatt számos impériumváltás
következtében különböző nemzetiségű és vallású emberek telepedtek meg, melynek
eredményeként egy egészen egyedi etnokulturális közeg alakult ki a területen. A különböző népek,
nemzetiségek többsége, mint például a magyarok, románok, szlovákok, svábok, romák, ruszinok,
ukránok és oroszok, máig őrzik néprajzi, kulturális és vallási hagyományaikat, kulináris
jellegzetességeiket. A több évszázados együttélésnek köszönhetően úgy a nyelv, mint a különböző
népi hagyományok és a gasztronómia területén is megfigyelhető a keveredés, melynek
következtében létrejöttek a mai Kárpátalja sajátos jellemvonásai: az egyedi vendégszeretet, a
népművészeti és kulináris sokszínűség, a Kárpátikumként is emlegetett helyi termékek. Ez
utóbbiak képezik kutatásunk kiindulópontját is, melyben igyekszünk bepillantást nyújtani a
Kárpátalján előállított hagyományos táji termelési kultúrához köthető termékek változatos
kínálatába, továbbá rávilágítani az azokban rejlő turisztikai lehetőségekre.

Downloads

Megjelent

2021-07-05

Hogyan kell idézni

Berghauer, S., Sass, E., Tarpai, J., & Tóth, A. (2021). A HELYI TERMÉKEKBEN REJLŐ TURISZTIKAI ERŐFORRÁSOK KÁRPÁTALJÁN. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 5(3). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4767