A HORVÁT ORSZÁGMÁRKA TURISZTIKAI VONATKOZÁSAI ÉS A FIATAL MAGYAROKBAN ÉLŐ HORVÁT ORSZÁGIMÁZS
Kulcsszavak:
Horvátország, országmárka, országimázs, turizmus, turisztikai országimázsAbsztrakt
Horvátország napjaink egyik legkedveltebb turisztikai desztinációja. Hiába volt a múlt század utolsó
évtizedében pusztító háború színtere, 1991 óta önálló ország, és évről évre egyre több turistát fogad,
leginkább a tengerpartján. A 20. század második felében még jugoszláv, majd a jugoszláv egységből való
kiválást követően már horvát turizmus fokozatos infrastruktúra fejlesztésen, szerkezeti átalakuláson ment
keresztül az elmúlt két és fél évtizedben, és mindeközben az ország már az első évek óta nagy erőkkel
dolgozik turisztikai imázsának (ki)alakításán, egyidejűleg felismerve az ebben rejlő szükségességet és
lehetőséget is. Az országmárkázás és az országimázs alakítása ugyanis korunk gyors és versengő világában
az országok kötelező eszköze a turisták megnyerésében. A tanulmány a horvát turizmus és az ország
turisztikai imázsának jellegzetességeit mutatja be, majd megvizsgálja, hogy milyen kép él Horvátországról a
fiatal magyarok körében.