Új fogyasztói szokások a vendéglátásban
DOI:
https://doi.org/10.15170/terinno.2023.16.02.05Kulcsszavak:
fogyasztói szokások, felelős fogyasztó, vendéglátás, attitűd, környezettudatosságAbsztrakt
Ahogy a turizmus úgy a vendéglátás is egy dinamikusan fejlődő ágazat. A napjainkban végbemenő gazdasági, technológia, környezeti, társadalmi változásokra reagálnia kell a vállalkozásoknak is. Érzékelhető, hogy új fogyasztói szokások alakulnak az 21. századi ember életviteléhez igazodva. A fogyasztói döntéshozatal vendéglátásra gyakorolt hatása nagyon meghatározó. A folyamat mindkét oldalát vizsgálni kell, a fogyasztók oldalát éppen úgy mint a szolgáltatók oldalát. Napjainkban, a válságok megjelenésével egyre fontosabbá válik az, hogy a vásárlókat a gyártók és az értékesítők valamilyen formában magukhoz kössék, megnyerjék. Ennek érdekében a márka mellett valamilyen hozzáadott tényező szükséges a vásárlói lojalitás kialakítására. A fogyasztó döntését azonban nemcsak az egyén csoportban betöltött szerepe határozza meg, hanem azon belső tulajdonságok összessége is, melyek a fogyasztó ízlését, fogyasztói attitűdjét alakítják. A fogyasztást befolyásoló tényezők azonosítása lehetővé teszi a megfelelő marketingkommunikációs stratégia kialakítását az ágazati szereplők és szolgáltatók számára.