Generációk és környezetbarát termékek – Kik a legtudatosabb utazók Magyarországon?
DOI:
https://doi.org/10.15170/terinno.2023.16.01.04Kulcsszavak:
fogyasztói magatartás, elektromos autó, mobilitásAbsztrakt
A mai felgyorsult világ, és az ehhez tartozó, a környezetre negatív hatást gyakorló következmények a fogyasztók magatartását befolyásolva olyan trendeket eredményeznek, amelyek globális szinten érintik a mindennapokat. Az egyik nagy globális trend a fenntartható fejlődés, és a környezetbarát termékek megjelenése. Utóbbiak használata esetében gyakran kompromisszumokat kell kötni, hogy a már megszokott kényelemben tudjunk élni. Legyen szó öltözködésről, étkezésről, vagy a turizmusban is nagy szerepet betöltő közlekedésről és mobilitásról, ezen termékek a hétköznapokba való implementálása lassú és bonyolult folyamat. De vajon Magyarországon melyik az a korosztály, amelyik a leginkább környezettudatosnak vallja magát? Kik azok, akik nyitottak az olyan környezetbarátként jellemezhető megoldásra, mint például az elektromos autó, és melyik az a generáció, amely a legnyitottabbnak vallja magát ennek használatára? Mint az tudható, ezen járművek használatát sokan kompromisszumos megoldásként élik meg a relatív alacsony hatótáv miatt. Felvetődik a kérdés, hogy azok, akik tisztán elektromos autót használnak, hosszabb utazásaik és a turisztikai célból történő utazásaik során számolnak-e ezen járművükkel? Tartják-e már annyira fejlettnek az elektromos autó töltőinfrastruktúrát, hogy biztonságban el tudjanak indulni távolabbi úticéljukba? A tanulmányban ezekre a kérdésekre igyekszünk választ adni, amelyhez adatokat azokból a mélyinterjús megkérdezésekből nyertünk, amit 3 korosztály férfi és női képviselőivel végeztünk, akik a mindennapi közlekedésük során tisztán elektromos autót használnak.