A fogyasztói szokások és az új keresleti trendek dinamikája a hazai vendéglátásban

Szerzők

  • Krisztián Háló Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola, Marketing és Turizmus Intézet
  • Boglárka Ágnes Mészáros Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola, Marketing és Turizmus Intézet

DOI:

https://doi.org/10.15170/terinno.2023.16.02.03

Kulcsszavak:

fogyasztói trendek, fogyasztói szokások, vendéglátás, turizmus, Magyarország

Absztrakt

A turizmus folyamatosan változó környezetében a fogyasztói trendek mélyreható elemzése, és az ezekből levonható tanulságok szakszerű alkalmazása elengedhetetlen a szektor szereplői számára. A turisztikai szolgáltatóknak naprakész és releváns információkkal kell rendelkezniük a fogyasztói igényekről és elvárásokról, annak érdekében, hogy ezeknek megfelelő turisztikai termékeket és szolgáltatásokat alakítsanak ki. A kutatás célja a hazai vendéglátásra ható fogyasztói trendek azonosítása és elemzése volt, különös tekintettel arra, hogy ezek milyen hatással lesznek a vendéglátásra a közeljövőben. A kutatás keretében a fogyasztói magatartás különböző aspektusait vizsgáltuk, kiemelve a megatrendeket, trendek-ellentrendek párokat és az aktuális trendeket. A módszertani megközelítés során egy 200 fős kérdőíves felmérést végeztünk a Dél-Dunántúli Régió vendéglátó vállalkozásainak vezetői és munkatársai körében. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a környezettudatosság és az egészségtudatosság, valamint az élményszerzés kiemelkedő fontosságúak a hazai vendéglátás jövőjének formálásában.

Downloads

Megjelent

2023-12-17

Hogyan kell idézni

Háló, K., & Mészáros, B. Ágnes. (2023). A fogyasztói szokások és az új keresleti trendek dinamikája a hazai vendéglátásban. Területfejlesztés és Innováció, 16(2). https://doi.org/10.15170/terinno.2023.16.02.03