Idegen nyelvi lektorok működése az Erzsébet Tudományegyetemen (1918−1949)

Szerzők

  • Adrienn Sztana-Kovács Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Interdiszciplináris Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.15170/PAAA.2014.01.01.09

Kulcsszavak:

egyetemtörténet, idegennyelv-oktatás, kulturális kapcsolatok, lektor, Erzsébet Tudományegyetem

Absztrakt

Annak ellenére, hogy a magyar hallgatók idegennyelvtudásának a mindenkori kultúrpolitika irányítói a tárgyalt korszakban egyre növekvő jelentőséget tulajdonítottak, az egyetemtörténeti kutatások az egyes intézményekben működő lektorátusok történetével eddig csak érintőlegesen foglalkoztak.  

A megjelent tanulmányok főként a külföldi ösztöndíjak rendszerének kialakítását, a külföldi intézetek, tanszékek, Collegium Hungaricumok és a lektorátusok létrehozását tárgyalták. Tanulmányunkban az 1912-ben megalapított, és 1914-ben Pozsonyban működését megkezdő Erzsébet Tudományegyetemen folyó nyelvi képzés történetének összefoglalására teszünk kísérletet. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Információk a szerzőről

Adrienn Sztana-Kovács, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Interdiszciplináris Doktori Iskola

doktorjelölt

Downloads

Megjelent

2014-04-16

Hogyan kell idézni

Sztana-Kovács, A. (2014). Idegen nyelvi lektorok működése az Erzsébet Tudományegyetemen (1918−1949). Per Aspera Ad Astra, 1(1), 138–159. https://doi.org/10.15170/PAAA.2014.01.01.09