A tanácsadási szolgáltatás marketingje

Szerzők

  • Zoltán Gyöngyösy Miskolci Egyetem Marketing Tanszék

Absztrakt

Ki is az a tanácsadó? Tehetnénk fel rögtön a kérdést, még mielőtt szóba kerülhetne igénybevételének szükségessége vagy lehetősége. Első pillanatban tulajdonítunk neki megalapozott elméleti ismereteket a választott és művelt szakmai területén, hosszú gyakorlati tapasztalatot, amelyet a gyakorlatban szerzett a gyakran jó és kevésbé jó döntések sokaságában. Társítunk hozzá jó kommunikációs készséget, amely segítségével tudására fel tudja hívni a figyelmet és közölni tudja megbízójával Elvárjuk tőle, hogy legyen széles látókörű, a megoldandó problémát elemezni és értékelni tudja különféle szempontból és összefüggésekben. Az emberismeret természetesen elengedhetetlen, hiszen nagyon sok út vezethet Rómába, ahogyan tanultuk a bölcsektől, és a megbízónak fa megfelelő út nagyon sajátos jellemzőkkel is rendelkezhet, de semmiképpen nem független egyes személyiségjegyeitől. Például a javasolt megoldás lehet nagyon gyors és költséges, vagy fokozatosan adaptálható, de az egyes lépésekben változó nagyságrendű ráfordításokkal és így tovább. Azt mondhatjuk, hogy a tanácsadó mindez és még sok más jellemzővel bíró személyiség.

Downloads

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Gyöngyösy, Z. (2019) „A tanácsadási szolgáltatás marketingje”, Marketing & Menedzsment, 34(4), o. 22–25. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1752 (Elérés: 28 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketing Műhelyek