The basic questions of corporate social responsibility

Authors

  • Viktória Kalmár Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Karának Statisztikai tanszék ; PTE KTK Gazdálkodástudományi doktori iskola

Abstract

A globalizálódó világban a vállalatok egyre több erőforrás birtokába jutnak, gazdasági erejük pedig olykor meghaladja több államét is. Logikusnak tűnne az az elvárás, hogy a vállalatok vegyék ki a részüket a működésükkel együtt járó társadalmi, környezeti és etikai problémák megelőzésében és megoldásában is. A vállalatok társadalmi felelősségének kérdése azonban számos elméleti és gyakorlati problémát vet fel:
1. Kötelessége-e egy vállalatnak saját profitja növelése mellett más célokat is figyelembe vennie?
2. A felelős vállalati magatartás kifizetődő-e üzleti szempontból? (Széchy, 2006) Ebben a cikkben egyrészt a fenti kérdésekről lesz szó, másrészt bemutatom, hogyan érhető el az, hogy egy márka megjelenítse a társadalmi felelősségvállalást.

Downloads

Published

2019-10-16

How to Cite

Kalmár, V. (2019) “The basic questions of corporate social responsibility”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(1), pp. 4–12. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/579 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Marketing and social responsibility