Gynaecological pharmacy market in Hungary after a reform in healthcare system

outcomes from a research

Authors

  • Barbara Gálné Knippel Richter Gedeon Nyrt. Nőgyógyászati Marketing Osztály ; Nyugat-Magyarországi Egyetem KTK Doktori Iskola Marketing alprogram

Abstract

A „gyógyszer-gazdaságossági” törvény célja a túlzott gyógyszerfogyasztás visszaszorítása és az olcsóbb, generikus szerek fogyasztására való áttérés volt. A szabályozási változtatások a piaci szereplők stratégiaváltását igénylik. Cikkemben a nőgyógyászati termékekre fókuszálok. Egy három pólusú piackutatás eredményeit taglalom. Megállapítom, hogy a marketingmix elemei közül az árpolitika szerepe megnőtt ezen a szakterületen is. Rávilágítok az online marketing adta lehetőségekre és megerősítem a face to face orvoslátogatások létjogosultságát. Megmutatom, hogy napjainkra kiemelt fontosságú lett a patikalátogatás és felértékelődőben van a lakosság vásárlói szerepe a gyógyszerpiacon.

Downloads

Published

2019-10-14

How to Cite

Gálné Knippel, B. (2019) “Gynaecological pharmacy market in Hungary after a reform in healthcare system: outcomes from a research”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(2), pp. 60–69. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/545 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Doctors, pharmachists and the sick