Some thoughts on Veblen’s interpretation of consumer behaviour
Thorstein Veblen, the first professor of marketing science was born 150 years ago
Abstract
Adam Smith máig időtálló gondolatai által, illetve korának uralkodó közgazdasági nézetei óta rengeteget változott és egyúttal fejlődött a közgazdasági gondolkodás, ugyanakkor a gazdaságelmélet mind a mai napig adós maradt a fogyasztói viselkedés mögött meghúzódó jelenségek átfogó vizsgálatával. Talán a legelső, de kétség kívül a legmeghatározóbb és legmaradandóbb támadást Thorstein Veblen indította a „homo oeconomicus” emberképpel szemben. E tanulmányban az ő emlékének adózva próbáljuk felvázolni azokat a gondolatokat, amelyek alapjaiban törték ketté a fogyasztói viselkedés mechanikus felfogását, és alapozták meg a marketing fogyasztóközpontú és jóval komplexebb szemléletét.
Downloads
Published
2019-10-13
How to Cite
Hausmann, P. (2019) “Some thoughts on Veblen’s interpretation of consumer behaviour: Thorstein Veblen, the first professor of marketing science was born 150 years ago”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(4), pp. 64–71. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/520 (Accessed: 16 February 2025).
Issue
Section
Anniversary