Some thoughts on Veblen’s interpretation of consumer behaviour

Thorstein Veblen, the first professor of marketing science was born 150 years ago

Authors

  • Péter Hausmann PTE-KTK Közgazdasági és Regionális Tudományok Intézete

Abstract

Adam Smith máig időtálló gondolatai által, illetve korának uralkodó közgazdasági nézetei óta rengeteget változott és egyúttal fejlődött a közgazdasági gondolkodás, ugyanakkor a gazdaságelmélet mind a mai napig adós maradt a fogyasztói viselkedés mögött meghúzódó jelenségek átfogó vizsgálatával. Talán a legelső, de kétség kívül a legmeghatározóbb és legmaradandóbb támadást Thorstein Veblen indította a „homo oeconomicus” emberképpel szemben. E tanulmányban az ő emlékének adózva próbáljuk felvázolni azokat a gondolatokat, amelyek alapjaiban törték ketté a fogyasztói viselkedés mechanikus felfogását, és alapozták meg a marketing fogyasztóközpontú és jóval komplexebb szemléletét.

Downloads

Published

2019-10-13

How to Cite

Hausmann, P. (2019) “Some thoughts on Veblen’s interpretation of consumer behaviour: Thorstein Veblen, the first professor of marketing science was born 150 years ago”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(4), pp. 64–71. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/520 (Accessed: 27 July 2024).

Issue

Section

Anniversary