A Historical Review of Market Research in Hungary

Authors

  • Zoltán Magyar Nyíregyházi Főiskola - GTF

Abstract

A hazai piackutatás története három fő szakaszra osztható. Az első szakasz az I. világháború után kezdődött és a II. világháború kezdetéig tartott. A korszak első dokumentált piackutatás-jeliegű tevékenysége 1926-ből származik és az újonnan alakult Magyar Rádió műsorainak fogadtatását volt hivatott felmérni. A második időszak a II. világháború után kezdődött és a rendszerváltásig tartott. Erre az időszakra jellemző volt, hogy a piackutatás a mindenkori (gazdaság)politikai vezetés belátásától függően nyert teret és állt a gazdasági és politikai döntések szolgálatában. A rendszerváltástól kezdődően a gyökeresen átalakuló fogyasztói szokások következtében hazánkban is megjelentek a multinacionális piackutató szervezetek, akik a hazai szervezetekkel együtt professzionális módszerekkel állnak a gazdasági és társadalmi szervezetek rendelkezéseire.

Downloads

Published

2019-10-13

How to Cite

Magyar, Z. (2019) “A Historical Review of Market Research in Hungary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(5-6), pp. 51–59. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/492 (Accessed: 4 December 2024).

Issue

Section

Marketing Research