The Effect of Human Capital on Company Value

Authors

  • Éva Szalka Széchenyi István Egyetem, Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, Regionális tudományi és közpolitikái tanszék
  • Csongor Czipf PTE Gazdálkodástudományi Doktoriskola

Abstract

Kutatásainkban arra kerestük a választ, hogy miként vélekednek az emberi tényező fontosságáról a vállalatvezetők és a felsőoktatásban részt vevő hallgatók, az egyes kérdésekben mennyire térnek el az álláspontok, illetve milyen mértékben változnak a vélemények. Az emberi tényező megragadását célzó elméletekkel kapcsolatos álláspontjaik összehasonlítását végeztük el. Kíváncsiak voltunk arra, hogy az emberi érték szerepét napjainkban egyre jobban felismerő elméletek mennyire mentek át a köztudatba, Illetve, hogy a vállalatvezetők és a „jövő munkavállalói” mennyiben érzékelik az emberi erőforrás szerepének felértékelődését, illetve véleményük miben tér el egymástól.
Vizsgálatunk megközelítése sajátos, hiszen az ember szerepét a vállalat sikerességének, eredményességének, értékteremtő képességének szemszögéből vizsgáljuk.

Downloads

Published

2019-10-01

How to Cite

Szalka, Éva and Czipf, C. (2019) “The Effect of Human Capital on Company Value”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(5-6), pp. 4–14. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/488 (Accessed: 4 December 2024).

Issue

Section

Human resource management