Renewed distribution of austrian dairy products
Abstract
Régi igazság a marketingben, hogy nem áru a termék, ha a termelő nem tudja időben eljuttatni a fogyasztóhoz. Ma már azonban nemcsak az elosztás puszta megszervezése, hanem annak minősége, költségvonzata is a vállalati tervezés homlokterében áll.
A költségtakarékos szállítás kialakítását a logisztika is a zászlajára tűzte, amely tudományág művelői hazánkban is egyre többen lesznek. Vállalataink azonban még csak kis mértékben követik azt a nemzetközi trendet, amely arra ösztönzi a szakembereket, hogy vállalati kooperációk által, központi elosztóraktárakból, más termelőkkel közösen elégítsék ki a viszonteladói igényeket, növelve ezáltal a választékot és csökkentve a szállítási költségeket.
Ennek az elvnek az életképességét bizonyítja az osztrák MILCHFRISCH cég példája is, amely létrejöttével teljesen átalakította a friss tej- és tejtermékek disztribúcióját Ausztria egész területén. Érdemes lenne megfontolni, hogy a magyar tejtermékpiac vajon nem fejlőd- hete a szomszédos példát követve, megkönnyítve ezáltal az ország majdani integrációját az összeurópai gazdaságba.