Self-knowledge and self-reflection: dreams and reality

Authors

  • Péter Széles STAR PR

Abstract

Hosszú, szinte szakállasnak mondható története van ma már az országimázs tudatos formálására és fejlesztésére irányuló szakmai munkának és a különböző törekvéseknek. Hosszú évek óta csak irigyeljük az osztrák „sógorok" piros-fehér-piros „A" betűjét, a „Gemütlichkeit"-re felépített koordinált kommunikációját - és persze ezek átütő erejű és hatékony következményeit is.
     Az eddigi, sokféle indíttatású hazai próbálkozások sorra mind zátonyra futottak és egy-egy időszakra felingerelve a szakmai közvéleményt és a jószándékú energiákat elnyelve, folytatás nélkül a feledés homályába merültek. Erre a sorsra jutott a sok évvel ezelőtti kamarai pályázat, a kecskeméti konferencia (és a „Híd" emblémája), az Országos Idegenforgalmi Hivatal több tíz éve folyó erőfeszítése, több tucat jelkép-kezdeményezése is.
     Az elvetélt hazai próbálkozások mind azt bizonyítják, hogy az erre irányuló határozott kormányzati akarat nélkül a kérdéskör nem rendezhető! E téren 1996 végre talán az „áttörés" éve lehet!
     Halvány reménysugárt jelent az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium Turizmus Főosztálya által indított és koordinált '96: MAGYARORSZÁG! eseménysorozat és a kapcsolódó millecentenáriumi év ünnepi programjai, valamint a Horn Gyula miniszterelnök által kezdeményezett „Magyar 2000" rendezvény és a Katona Béla nevével fémjelzett Idegenforgalmi Bizottság felállításáról napvilágot látott - talán nem minden alap nélküli - kósza hírek is. Hankiss Elemér professzor „Találjuk ki Magyarországot!" című alapítványa pedig egyre több támogatóra talál. Úgy tűnik, hogy a több évtizedes szakmai álom végre találkozhat a politikai érdekfelismeréssel és a szükséges kormányzati támogatással.
     E reménykeltő folyamatot kívánja szerkesztőségünk támogatni a témakörre vonatkozó műhelymunka és vitafórum megteremtésével. Sorozatot indítunk, amelyben a téma, az országimázs szakértői mellett fórumot kínálunk a fentiekben említett kezdeményezések irányítóin keresztül a szakmai és a kapcsolódó politikai éleményeknek egyaránt.
                                                                                                                                                                   Szerkesztőség

Downloads

Published

2019-12-21

How to Cite

Széles, P. (2019) “Self-knowledge and self-reflection: dreams and reality”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(1), pp. 33–36. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2515 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Country image