GIS and marketing
Abstract
Néhány éve új távlatokat nyitó információs technológia kezd elterjedni Magyarországon is. Ez az úgynevezett Geographical Information System (GIS), ami hazánkban „Térinformatika" néven honosodott meg.
Az új gondolat Amerikából származik. Felismerték, hogy a legkülönbözőbb szervezetek által használt adatok 70-80%-a földrajzi helyhez köthető, és térben való elhelyezésük, kezelésük, megjelenítésük és elemzésük megnöveli az adott információs halmaz látszólagos értékét.
A cikk célja, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik marketingmunkájuk során már használnak, vagy használni kívánnak számítástechnikai eszközöket, amelyek közül a térinformatika felhasználása új távlatokat ígér.
Downloads
Published
2019-12-21
How to Cite
Szabados, L. (2019) “GIS and marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(1), pp. 22–26. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2513 (Accessed: 16 February 2025).
Issue
Section
-